niedziela, 12 czerwca 2011

Skutki niewiedzy właścicieli papug

Niewiedza ludzi na temat papug jest porażająca! 89% ludzi mających papug nie wie jak się nimi zajmować!
To straszne, naprawdę. Tyle papug ucieka, zdycha z braku np. witamin, a oni zwalają to na podeszły wiek ptaka. W tym wątku opiszę brak wiedzy właścicieli.


1.Klatki: są za małe!!! U sąsiada wypatrzyłam w ogródku trzy nimfy upchnięte w klatce... dla falistych? Straszne. Spały, co miały robić w tak małej klatce? Zobaczyłam ich właściciela pracującego obok papug, przy zbieraniu poziomek/malin. Spytałam natychmiast o to jak długo je ma i czy wypuszcza. Spojrzał na mnie wzrokiem człowieka, który usłyszał o tym, że wynaleziono lekarstwo na raka. -Nieee. -wtedy to ja spojrzałam na niego jak na wariata. Ptaki w zbyt małych klatkach łamią pióra, zanikają mięśnie, zdolność latania...Mój rozmówca musiał już iść, więc odeszłam i ja. Ale daje to dużo do myślenia...
2. Ilość: w wielu przypadkach ludzie hodują papugi pojedynczo, lub w trójkach, piątkach, siódemkach - nieparzyście! Niby błahostka, ale nie. Nigdy nie trzymamy papug nieparzyście! To wielki błąd. Paputy zaczynają walczyć o samiczkę, eliminować się nawzajem.
3. Żywienie: tyle osób źle żywi swoje paputy. Brak owoców, kiełków, przewaga słonecznika... Ptaki robią się otyłe i ospałe. Z braku witamin ptakom tym wyrastają niezdrowe pióra, poniszczone itd.



4. Pochopne kupno!!! -Papugi kupowane są pod wpływem impulsu. "Widzę papugę w sklepie-biorę, jedną, w za małej klatce, ze złym pokarmem...Zdycha po dwóch, trzech dniach. NAPISAŁAM O TYM ARTYKUŁ.

3 komentarze:

  1. Zgadzam się z tobą. Mam małe obiekcje, co do punktu "2.ilość". Samczyki nie walczą o samiczkę, tylko samiczki o samczyka. I to krwawo... Jest tak u papużek falistych, nie wiem jak u innych.
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  2. Możliwe, falek nie miałam :)

    Magda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety w mniejszych sklepach nie zawsze znajdziemy odpowiednią klatkę dla naszego ulubieńca. W moim mieście roi się od sklepów zoologicznych, lecz oferują tylko 2 modele klatek kanciastych, i w dodatku w rozmiarach za małych ma trzymanie papugi. 150zł za klatkę za małą na trzymanie w niej ptaków? Naprawdę?

    OdpowiedzUsuń