sobota, 4 czerwca 2011

Gatunek: Modrolotka -papuga bez strachu

Nieco rzadszym gatunkiem papugi od np.nimfy, jest modrolotka czerwonoczelna. Ptak ten może być różnych kolorów, -od żółtego, po oliwkowy, a i żółto oliwkowy szek również. Jest to papuga idealna dla rodzin z dziećmi, ponieważ nie jest głośna- wydaje głos cichuteńki-coś między miauczeniem kota, a meczeniem kozy. Nie bez powodu więc mawiają na nią "koza", lub "papuga kozia". Świetna do oswojenia,-ja mawiam, że papuga ta nie ma w sobie za grosz instynktu
samozachowawczego :). Wszędzie potrafi wejść, wszystkiego spróbować. Moja wpadła raz za łóżko (ale nic się nie stało, bo zanim ruszyłam z pomocą już był w innym miejscu)-papugi z istnym ADHD :) Bardzo ruchliwe modrolotki, mają nawyk grzebania w pokarmie nóżką, wygrzebując pokarm, nie tylko z miski, ale też z ziemi/spodu klatki. Znajdzie ziarnko wszędzie, potrafi otworzyć sobie klatkę (raz się tak stało u mnie, na szczęście byłam przy tym i paput usiadł mi na ramię-po czym szybko zmieniłam system otwierania drzwiczek).
Uwielbia codzienne kąpiele. Choćby w poidełku. Papuga ta pochodzi z Nowej Zelandii. Idealną temperaturą dla niej jest koło 18-20 stopni, nie lubi upałów, jest wtedy ospała. Dokładnie nie zbadano tego gatunku, więc szczegółowych informacji dt. temperatury podać nie można.
Modrolotkom potrzebne są duże klatki, a i możliwość wylatania się także. Oczywiście płaski talerzyk z wodą-obowiązkowo! Ten pasjonat kąpieli, jest łagodny w stosunku nie tylko do WSZYSTKICH ludzi ale też do WSZYSTKICH ptaków. Mając nimfę moja modrolotka wręcz zachęcała leniucha do zabawy :)



Na zdjęciach  -mój Happy :) mutacja lutino-najczęstsza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz